Korona Gór Polski

Korona Gór Polski to projekt, który ma na celu zmobilizowanie nas do dotarcia w inne rejony górskie niż „najulubieńsze” przez nas Tatry. Zakładamy zdobycie najwyższych szczytów takich pasm górskich jak Góry Świętokrzyskie, Masyw Ślęży, Góry Kaczawskie, Góry Bardzkie, Góry Wałbrzyskie, Góry Opawskie, Beskid Makowski, Góry Stołowe, Beskid Mały, Góry Kamienne, Rudawy Janowickie, Góry Bystrzyckie, Góry Złote, Beskid Niski, Góry Sowie, Pieniny, Góry Orlickie, Góry Bialskie, Góry Izerskie, Beskid Wyspowy, Beskid Śląski, Beskid Sądecki, Gorce, Bieszczady, Masyw Śnieżnika, Karkonosze, Beskid Żywiecki no i oczywiście wspomniane wcześniej Tatry.

Korona Gór Polski:

zdobyty 6 stycznia 2016 roku

Wysoka 1050 m n.p.m. Pieniny

zdobyta 12 października 2015 roku

Po tym jak zbiegliśmy z Turbacza nie byliśmy do końca pewni czy jeszcze tego samego dnia uda nam się przemieścić w Pieniny i dotrzeć na szczyt Wysokiej 1050m. Byliśmy przemoczeni, zziębnięci, a ciepły pokój, który czekał na nas na dole wcale nie zachęcał do tego, żeby się gdzieś dalej ruszać. Jeszcze w domu ustaliliśmy, że na Wysoką idziemy drogą przez Wąwóz Homole. Wysokie Skałki, potocznie zwane Wysoką to wapienny szczyt w paśmie Małych Pienin, skąd podobno rozciąga się malowniczy widok na wszystkie strony świata (jedno ze zdjęć w Galerii pokazuje jaki widok mieliśmy z wierzchołka – jeszcze przed wyjazdem liczyliśmy na piękne kolory jesieni ze szczytu, a tu… zima).

Turbacz 1310 m n.p.m. Gorce

zdobyty 12 października 2015 roku

O tym, że na Turbacz 1310m będziemy próbować wbiec wiedzieliśmy już od momentu, w którym zaplanowaliśmy wyjazd w Gorce. W związku z tym pomysłem pomimo, że wyjechaliśmy z domu tylko na trzy dni nasz bagaż wyglądał dość imponująco – buty na różne „okazje”, stroje do niemalże każdej aktywności… Zatrzymaliśmy się w przytulnej Willi Jodła na Osiedlu Gazdy w okolicach Nowego Targu miejscu, z którego już po kilku krokach byliśmy na szlaku. W zimowych warunkach, pierwszy raz „biegowo” zdobyliśmy kolejny szczyt w Koronie Gór Polski.

Radziejowa 1262 m n.p.m. Beskid Sądecki

zdobyta 13 października 2015 roku

Jako punkt startowy wyjścia na Radziejową 1262m zaplanowaliśmy sobie Bacówkę na Obidzy. Cóż z tego. Gdy zadzwoniliśmy do nich po południu, po zejściu z Wysokiej, że jedziemy w ich kierunku, dowiedzieliśmy się, że lepiej żebyśmy zmienili plany bo autem na letnich oponach, bez napędu 4×4 i tak nie wjedziemy pod bacówkę… Z uwagi na późną porę i zmęczenie odpuściliśmy sobie próby dotarcia na wcześniej umyślony nocleg i zatrzymaliśmy się w Nowym Sączu. Następnego dnia opad śniegu zelżał i założyliśmy, że jak słońce trochę poświeci to w okolicach południa damy radę wjechać autem pod bacówkę. Nie bez stresu ale udało się. W zimowej aurze choć jesienią, przez Przełęcz Obidza 931m i Przełęcz Żłóbki 1106m dotarliśmy na najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego.

Czupel 933 m n.p.m. Beskid Mały

zdobyty 16 sierpnia 2015 roku

Skrzyczne 1257 m n.p.m. Beskid Śląski

zdobyte 15 sierpnia 2015 roku

Rysy 2503 m n.p.m. Tatry

zdobyte 27 czerwca 2015 roku

Dwa razy miałam okazję stanąć na wierzchołku. Pierwszy raz jeszcze w liceum – w białych, skóropodobnych adidaskach, bawełnianym ubranku, któremu daleko było do dzisiejszej „technicznej” odzieży, w plecaku „rezerwowo” płaszczyk przeciwdeszczowy z niebieskiej folii… Muszę odszukać foty z tamtego wyjazdu;) Ponieważ Wojtek też jedynie „turystycznie” stanął na wierzchołku, wejście „dwojewkoronie” w planie.

Tarnica 1346 m n.p.m. Bieszczady

zdobyta 11 kwietnia 2015 roku

Tarnica 1346m to najwyższy szczyt polskich Bieszczadów i województwa podkarpackiego, należący do Korony Gór Polski i Korony Polski. 11 kwietnia 2015 roku – godz. 4:00 pobudka, Gdańsk; godz. 14:45 Tarnica 1346m, woj. podkarpackie. Po rozruchu w Bieszczadzkim Parku Narodowym – 12 kwietnia 2015 roku – 8. PZU Półmaraton Rzeszowski. Udany, niezwykle aktywny, weekend!

Biskupia Kopa 894 m n.p.m. woj. opolskie

zdobyta 2 maja 2014 roku

Dnia 02 maja 2014 roku zdobyliśmy najwyższy szczyt najmniejszego w Polsce województwa – województwa opolskiego. Dotarliśmy na Biskupią Kopę 889m. Biskupia Kopa należy zarówno do Korony Gór Polskich, jak i do Korony Polski. Obecnie przez szczyt przebiega granica polsko-czeska.

Wielka Sowa 1015 m n.p.m. Góry Sowie

zdobyte 4 maja 2014 roku

Wielka Sowa 1015m to najwyższy szczyt Gór Sowich w Sudetach Środkowych w województwie dolnośląskim. Na szczycie znajduje się wysoka na 25m kamienna wieża widokowa z 1906 roku, znana jako wieża Bismarcka, za opłatą udostępniana dla turystów. Masyw położony jest w Parku Krajobrazowym Gór Sowich. Nasza droga na Wielką Sowę prowadziła z Sokolca – przez schroniska „Orzeł” i „Sowa”. Dnia 04 maja 2014 roku, zdobyciem Hohe Eule, zakończyliśmy naszą niezwykle udaną Majówkę 2014 🙂 Pomimo kiepskiej pogody – 5 szczytów w ciągu 4 dni!

Jagodna 977 m n.p.m. Góry Bystrzyckie

zdobyta 3 maja 2014 roku

Dnia 03 maja 2014 roku w aurze iście zimowej dotarliśmy na wierzchołek Jagodnej 977m (niem. Heidelberg ;)) w Górach Bystrzyckich, w Sudetach Środkowych. Bardzo miło spędziliśmy czas w schronisku PTTK Jagodna we wsi Spalona, tuż przy Autostradzie Sudeckiej, które urzekło nas swoim ciepłem, górską atmosferą i pysznym jedzeniem. Jeśli macie w planach wejście na ambonę na Jagodnej koniecznie pamiętajcie o wizycie w schronisku – z pozoru zwykły budynek przy drodze zapewnia klimat gór i wędrówki.

Szczeliniec Wielki 919 m n.p.m. Góry Stołowe

zdobyty 1 maja 2014 roku

Zdobywanie Korony Gór Polskich rozpoczęliśmy od wizyty w Parku Narodowym Gór Stołowych. Dnia 01 maja 2014 roku zdobyliśmy Szczeliniec Wielki 919m (na pierwszych mapach po 1945 roku – Strzaskany). Po schodkach, wśród piaskowych skał, na taras widokowy tuż przy schronisku Na Szczelińcu dotarliśmy wśród rzeszy „zdobywców”… Widok z tarasu na panoramę Sudetów. Piękne góry – warto wybrać czas, gdy nie będzie tam tak wielu turystów.

Kłodzka Góra 765 m n.p.m. Góry Bardzkie

zdobyta 2 maja 2014 roku

We mgle, najpierw niebieskim, potem żółtym szlakiem na szczyt Kłodzkiej Góry 765m (niem. Glatzenberg) w Górach Bardzkich dotarliśmy 02 maja 2014 roku późnym popołudniem. Startując z leśnego parkingu prawie od razu natknęliśmy się na stosunkowo strome podejście. Miejscami leśnym duktem, czasem w błocie i przedzierając się przez las, szczęśliwie udało nam się wypatrzyć we mgle oznaczenie szczytu.

SKALNIK 945 m n.p.m. RUDAWY JANOWICKIE

RUDAWIEC - 1112 m n.p.m. Góry Bialskie

zdobyty 15 lipca 2017 roku

WYSOKA KOPA - 1126 m n.p.m. Góry IZERSKIE

Mamy to! Korona Gór Polski zdobyta! Dziś wejściem na Wysoką Kopę 1126 m n.p.m.w Górach Izerskich zakończyliśmy jeden z naszych “projektów”, który rozpoczęliśmy 01 maja 2014 roku w Górach Stołowych.