Jungfraubahn

Top of the Europe

01-07.05.2013

There are no translations available.

Jungfraubahn - wąskotorowa kolej zębata w Szwajcarii, będąca najwyżej w Europie położoną linią kolejową, łącząca stację Kleine Scheidegg z przełęczą Jungfraujoch na wysokości 3454 m. Znaczna część trasy znajduje się w tunelu wykutym w masywie gór Eiger i Mönch. Prawdziwa podróż w głąb Góry…

Stacja Kleine Scheidegg 2061m. Z pociągu jadącego z Grindelwaldu przesiadamy się na pociąg w głąb Góry.

 

Eigergletscher 2320m – ostatni przystanek Jungfraubahn na świeżym powietrzu.

 

I ostatni, przed wjazdem do tunelu, rzut oka na Górę.

 

Przystanek kolejowy Eismeer 3158m znajduje się wewnątrz Eigeru, tuż przy  jego południowo-wschodniej ścianie.

 

Na to, żeby wyjść z pociągu i wkroczyć do wnętrza Góry mamy 5 minut.

 

Warto wyjść z pociągu choć na chwilę by rzucić okiem na lodowiec Grindelwald-Fischer z wnętrza Góry.

 

Lodowiec nawet przez szybę robi wrażenie.

 

Adolf Guyer-Zeller nie doczekał ukończenia budowy Jungfraubahn. Zmarł w roku 1899 na atak serca mając 59 lat, po strajku budowniczych tunelu, poprzedzonego śmiercią jednego z nich. Jeszcze w 1894 roku, by finansować budowę tunelu założył Bank Guyerzeller AG.

 

Człowiek, który miał niesamowitą wizję i który potrafił ją zrealizować.

 

Historia prac przy budowie tunelu wewnątrz góry.

 

Dla zmęczonego alpinisty – ruchomy chodnik…

 

W jednym z lodowych korytarzy Ice Palace of Jungfraujoch. Czujnie.

Bo naprawdę ślisko.

 

dwojewkoronie.pl i lodowe niedźwiedzie ;-)

 

Szkoda, że już wracamy…

 

Z powrotem u podnóża Góry

 

Jeśli ktoś zastanawia się czy warto wydać całkiem sporo pieniędzy na zwykły bilet kolejowy, to śmiało powiemy, że nie jest to bilet na zwykłą podróż pociągiem.

I warto. Naprawdę warto.